Rabu, 3 September 2014

Tulang dan sendi sihat, kuat dan fleksibel....

Aduuhhhhhhh.....Sakitnya sendi-sendi!!!!!Hanya mereka yang mengalami sakit sendi sahaja yang tau macam mana sakit dan seksanya menahan kesakitan. Mungkin ada di kalangan kita yang mengalami rasa kebas pada jari tangan, sakit lutut semasa solat atau sakit kaki yang mencucuk-cucuk semasa bangun dari tidur. Keadaan ni menandakan anda sedang mengalami sakit sendi atau simptom sakit sendi..Sendi KURANG sihat!!!

ARTRITIS....Artiritis adalah keradangan pada sendi-sendi. Terdapat pelbagai jenis artritis. Keradangan sendi ini boleh menyerang golongan tua atau muda. Jadi, yang muda tu jangan lah tidak ambil peduli pasal kesihatan sendi dan tulang anda yer.. Artiritis yang paling lazim ialah artritis reumatoid dan osteoarthritis.

Osteoartritis ialah keadaan di mana terdapat kemusnahan pada rawan yag menyelaputi sendi-sendi. Ia lebih biasa didapati pada usia yang lanjut dan pada mereka-mereka yang menegangkan sendi mereka, contohnya pada mereka-mereka yang bekerja keras dan mereka-meraka yang terlampau gemuk. Sendi-sendi yang selalu terlibat adalah sendi pinggang, lutut dan tulang belakang. Jika anda mengalami kesakitan dan pembengkakkan di bahagian sendi-sendi seperti di pinggang, lutut, tulang belakang, siku dan pada sendi-sendi di hujung jari, itu menunjukkan anda sedang mengalami gejala osteoartritis.

Artritis reumatoid pula memberi kesan terutamanya pada sendi-sendi di bahagian jari-jemari dan pergelangan tangan. Sendi-sendi lain yang turut terlibat adalah pada bahagian bahu, lutut dan kaki. Simptomnya seperti bengkak sendi, rasa panas pada sendi, kekakuan(selalu kita sebut 'krem') pada waktu pagi, kekakuan otot apabila berada pada satu posisi untuk jangka masa yang lama dan rasa mencucuk-cucuk pada bahagian hujung badan.


Untuk mencegah dan merawat gejala-gejala yg saya telah sebutkan tadi, Shaklee menawarkan Set Kesihatan Tulang atau Set Sendi dan Tulang.Set ini terdiri daripada Advance Joint Health Tablet (AJHT) dan Ostematrix.


Shaklee Joint Health Tablet:
  • Ialah formula proprietari yang menampilkan gabungan bahan-bahan yang sangat efektif dan terbukti berkesan untuk menyokong pergerakan, fleksibiliti dan fungsi sendi yang sihat
  • Diperbuat daripada bahan yang bertindak pantas untuk membekalkan khasiat pemakanan kepada sendi
  • Mengandungi rumusan berpaten yang terdiri daripada ekstrak Boswellia dan Ekstrak Jagung serta nutrien penting lain termasuk Zink, Kuprum, Mangan dan Vitamin C untuk memberikan keselesaan dan melancarkan semula pergerakan sendi
  • Shaklee Joint Health Tablet adalah 100% rumusan vegetarian yang hanya berasaskan tumbuhan dan mineral.
Ostematrix:
  • membekalkan nutrien harian, termasuk kalsium yang penting dalam pembentukan dan pertumbuhan tulang dan gigi. 
  • Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral iaitu zink, kuprum dan mangan untuk mengekalkan kelancaran fungsi tubuh. 
  • Ditampilkan dalam bentuk kaplet kecil bersalut yang mudah ditelan. Sangat sesuai untuk individu yang tidak suka minum susu.

Di bawah ni adalah testimoni pengguna Ostematrix....






Ingin membuat pesanan dan pembelian, anda boleh klik link di bawah

~mudah dan cepat~

Untuk sebarang pertanyaan / pesanan ;
Hubungi Afiza di 0138682646
Facebook : Norul Afiza








Tiada ulasan:

Catat Ulasan