Isnin, 8 September 2014

Kukuhkan tembok...

Anda kenal tak tembok atau benteng???


Tembok atau benteng ini selalu dibuat untuk digunakan sebagai menahan sesuatu daripada menembusinya atau melimpasi sesuatu sempadan. Contohnya, kita bina tembok di sekeliling rumah untuk menghalang penceroboh daripada memasuki kawasan rumah kita. Sudah semestinya kita akan membina tembok yg kuat dan kukuh kan..tembok yg tidak kuat sudah tentu senang untuk dimasuki oleh penceroboh.

Samalah seperti sistem pertahanan badan kita. Kalau sistem pertahanan badan kita kuat, kita susah untuk jatuh sakit tetapi jika sistem pertahanan badan kita lemah, maka virus, bakteris, protozoa mahupun kulat senang untuk menyerang sistem pertahanan badan dan kita sering jatuh sakit...huh!!! seksa kan kalau jatuh sakit, walaupun selsema saja..semua benda serba tak kena jadinya..

Sistem pertahanan badan kita boleh jadi lemah jika kita kekurangan nutrisi atau zat makanan, kurang rehat atau tidur yg sering terganggu, tekanan, kurang bersenam mahupun sering terdedah dengan asap rokok atau udara yg tidak bersih.

Ingatlah, kesihatan itu adalah sangat tidak ternilai harganya..Selalunya apabila kita sembuh daripada penyakit, barulah terasa sangat berharganya kesihatan.. Jadi, jagalah kesihatan ..mencegah itu lebih baik daripada merawat. Jadi Shaklee menyediakan satu set yang khusus untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kita, Immune Booster Set. Set ini terdiri daripada Nutriferon, Vita-c, Garlic complex dan Zinc complex.


Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi. Antara kebaikan nutriferon ialah menguatkan sistem pertahanan badan, membantu melawan demam selsema atau demam biasa dan menentang kerosakan akibat radikal bebas.

Garlic complex merangsang imunisasi. Ia dapat meningkatkan penghasilan antibodi kerana kandungan garlic ialah allisin. klik sini **jika ingin mengetahui khasiat lain tentang Garlic complex.

Sustained release Vita-c Plus juga merangsang imunisasi dan penghasilan antibodi.

Zinc complex membantu menyembuhkan luka. Kesan kekurangan zinc dalam badan menyebabkan penyembuhan menjadi lambat.


Ingin membuat pesanan dan pembelian, anda boleh klik link di bawah

BELI SEKARANG

~mudah dan cepat~
Untuk sebarang pertanyaan / pesanan ;
Hubungi Afiza di 0138682646
Facebook : Norul Afiza


Page: Box of vitamin








Tiada ulasan:

Catat Ulasan