Sabtu, 6 September 2014

Kawal kencing manis dengan Set Diabetes Shaklee

Assalamualaikum pembaca sekalian...
Entry kali ini adalah berkisar tentang diabetes atau lebih senang dikenali dengan kencing manis.

Tahukah anda, 1 daripada 6 rakyat Malaysia adalah penghidap kencing manis.
Apa itu kencing manis yer???

Terdapat dua jenis kencing manis, iaitu Jenis 1 dan Jenis 2. Jenis 1 ialah badan penghidap tidak menghasilkan insulin manakala Jenis 2 pula sel-sel tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin dan / atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi. Insulin ialah sejenis hormon yang dirembeskan oleh pankreas yg berfungsi untuk menurunkan paras gula dalam darah. Jika insulin tidak dihasilkan atau tidak mencukupi dalam badan, maka paras gula tidak dapat distabilkan ke paras normal.

Simptom kencing manis adalah seperti paras gula dalam darah tinggi. Untuk mengetahuinya adalah dengan membuat pemeriksaan di klinik atau pun boleh memeriksa sendiri, kan sekarang ni alat untuk memeriksa paras gula dalam darah sudah banyak dijual di pasaran. Hehehehe..nanti hari-hari boleh periksa sendiri gula dalam darah kalau alat ni kita beli sendiri. Okey2, melalut plak saya ni...Jom kita sambung tentang simptom kencing manis.. Tanda kedua seseorang itu menghidap kencing manis ialah dahaga berlebihan, kerap kencing pada waktu malam, hilang berat badan tiba-tiba, sentiasa lapar, luka lambat sembuh jika terdapat luka, cepat letih, cepat marah, penglihatan kabur, Kulit di sekitar leher atau bahagian ketiak menjadi gelap, jangkitan yis pada faraj jika individu itu seorang wanita, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki.

Set Diabetes Shaklee dapat mengawal paras gula dalam darah dan membantu penghidap untuk rasa lebih sihat. Set Diabetes ini terdiri daripada B-complex, Vita-lea, Sustained release Vita-C Plus, Zinc complex dan GLA complex.


Ingin membuat pesanan dan pembelian, anda boleh klik link di bawah
JOM BELI~mudah dan cepat~

Untuk sebarang pertanyaan / pesanan ;

Hubungi Afiza di 0138682646

Facebook : Norul Afiza

Tiada ulasan:

Catat Ulasan