Rabu, 10 September 2014

Jantung sihat..

Serangan sakit jantung..Serangan stroke....Samakah ni???
Jawapannya adalah tidak sama, walaupun kedua-duanya berpunca daripada jumlah kolestrol yg banyak dalam badan.

Serangan stroke ialah fenomena di mana satu saluran darah utama ke otak tersumbat. Saluran darah kemungkinan akan pecah dan menyebabkan bekalan darah ke otak berhenti dan menyebabkan kematian tisu saraf otak. Serangnan stroke tidak menunjukkan tanda-tanda awal kesakitan dan ia berlaku dengan tiba-tiba.

Serangan sakit jantung pula adalah di mana terdapat kerosakan pada otot jantung yang menyebabkan pengaliran darah yg membawa oksigen dan nutrien ke jantung semakin berkurang.
Apabila seseorang itu mengambil kolestrol yg banyak dalam diet harian, lebihan kolestrol ini akan menempel di bahagian dalam salur darah yg menyebabkan penyempitan salur darah. Maka pengaliran darah akan menjadi perlahan dan tidak lancar. Jadi sel-sel jantung akan kekurangan bekalan oksigen dan nutrien yg menyebabkan fungsinya merosot dan akhirnya mati dan berhenti berfungsi.

Tanda-tanda awal sakit jantung adalah seperti sakit, dada, sukar bernafas, sering rasa cepat penat, kurang selera makan dan kerap membuang air kecil.

Seperti yg dibincangkan di atas, salah satu punca serangan sakit jantung adalah akibat daripada diet harian yg tidak sihat iaitu pengambilan kolestrol yg berlebihan daripada penggunaan kalori. 

ADAKAH JANTUNG KITA SIHAT???
TIDAK PASTI??

Sayangi jantung dengan mengamalkan pengambilan Set Jantung Shaklee.
Set ini terdiri daripada Omega Guard, Alfalfa dan CoQ Health.

Omega guard berfungsi menurunkan paras kolestrol LDL yg menyempitkan salur darah sekali gus melancarkan peredaran darah.
Alfalfa berfungsi untuk detox lemak dan kolestrol dalam badan.
CoQ Health pula berfungsi untuk membekalkan COQ10 pada jantung. Sebenarnya COQ10 dihasilkan secara semula jadi oleh badan dan ia banyak terdapat di jantung berbanding pada bahagian badan yg lain. Semakin berusia seseorang itu semakin berkurang penghasilan COQ10 yg mengakibatkan kemerosotan fungsi jantung dan boleh menyebabkan serangan jantung.

Ingin membuat pesanan dan pembelian, anda boleh klik link di bawah
BELI SEKARANG

~mudah dan cepat~
Untuk sebarang pertanyaan / pesanan ;
Hubungi Afiza di 0138682646
Facebook : Norul Afiza
Page: Box of vitamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan