Khamis, 5 Jun 2014

kEBAIKAN LECITHIN SHAKLEE

Berkenalan Dulu Dengan Lecithin:
Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.  Soya lecithin merupakan sumber utama kolina. Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi  daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin.

Kebaikan Lecithin Shaklee:


  • Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak. Sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga to 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.
  • Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, Dan Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian yer.. Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan., lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
  • Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita. Tanpa lecitin yg mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan kimia dari persekitaran yg tercemar, dadah, food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat-zat…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak dan tepat...
  • Lecithin membantu melindungi sel darah merah. Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
  • Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan
  • Lecithin dapat membantu masalah insomnia. Ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.
  • Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan iritasi. Oleh itu lecithin berguna bagi mereka yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.
  • Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
  • Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
  • Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS

Siapakah yang boleh mengambil lecithin:



Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, jom mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM75 sahaja seumur hidup dan berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 
Nak tahu apa keistimewaan bila mendaftar sebagai ahli Shaklee, sila LIHAT SINI

Anda juga boleh membeli produk ini sendiri. Sila klik link di bawah jika ingin membuat pesanan dan pembelian sendiri.

::::SAYA INGIN MEMBELI LECITHIN

Untuk sebarang pertanyaan / pesanan ;

Hubungi Afiza di 0138682646
Facebook : Norul Afiza

Tiada ulasan:

Catat Ulasan